Elektronik Belge Düzenlemesi Saha Satış Sürecini Nasıl Etkileyecek?
19.10.2019 tarihinde yayımlanan elektronik belge düzenlemesini konu alan genel tebliğ ile saha satış süreçlerinin nasıl olacağını ve saha satış işlemlerini nasıl etkileyeceğine dair tüm bilgileri yazımızda bulabilirsiniz. Keyifli okumalar dileriz..
Saha satışı; firmaların, ürün ya da hizmetlerini plasiyerleri aracılığı ile sahada müşterileri ile buluşturması ve ticari faaliyetlerini sahadayken yapabilmeleridir. Saha satışı yapmak, dışarıdan üçüncü bir göz ile bakıldığında oldukça kolay ve sıradan bir işlem gibi görülse de, sahadayken yapılan tüm işlemler sistematik bir şekilde işlemeli ve hata olmamalıdır. Özellikle de sahada fatura kesme gibi firma için son derece mühim olan konular söz konusu olduğunda, plasiyerlerin çok daha dikkatli olması beklenir. Herhangi bir sorun yaşanmaması ve sahadaki tüm işlemlerin anlık olarak kontrol edilebilmesi için firmalar tarafından kaliteli saha satış programları kullanılmaktadır. Bu sayede sahadaki işlemler çok daha hızlı, doğru ve güvenli bir şekilde tamamlanabilmektedir.
Sahada iken fatura düzenleme ve müşteriye iletme düşünüldüğünden çok daha zordur. Bu kapsamda hem plasiyerler hem de diğer tüm personellerin işlemlerini kolaylaştırmayı hedefleyen e-fatura uygulaması, son zamanlarda oldukça büyük bir ilgi görmektedir. Mükelleflerin istekleri doğrultusunda geçebilecekleri e-fatura ve diğer tüm elektronik belgeler ile ilgili sık sık düzenlemeler yapılmakta. 19.10.2019 tarihinde 30923 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Defter Tebliği ve Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile birlikte elektronik belge ile ilgili yapılan son düzenlemeler açıklandı. Peki, bu yeni düzenleme saha satışı nasıl etkileyecek? Gelin yanıtlarına birlikte bakalım.
Elektronik Belge Düzenlemesi Sonrasında Saha Satış Süreci
e-Fatura ve e-arşiv fatura, hem sahada hem de diğer tüm çalışma alanlarındaki fatura düzenleme masrafını ve zahmetini oldukça hafifletir. Yayımlanan tebliğ ile birlikte elektronik belge mükellefi olmanın şartları daha genişletilmiştir. Böylelikle Türkiye’deki işletmelerin büyük çoğunluğunun elektronik belge mükellefi olması için yeterli zeminler hazırlanmıştır. Mükelleflerin bu düzenlemelere geçmeleri için tanınan geçiş sürecinin ardından özellikle saha satışı yapan firmaların işleri olabildiğince hafifleyecektir. Kullanılan kaliteli bir saha satış programı ile birlikte hızlı bir şekilde e-fatura oluşturulabilir ve anında müşteriye gönderilebilir. Halen kâğıt fatura kullanan müşteriler için düzenlenen e-arşiv faturada da yine aynı hız ve kalite söz konusudur. Araç yazıcısı gibi cihazlar ile birlikte düzenlenen faturaların çıktısı alınarak yine müşteriye hızlı bir şekilde iletilebilmektedir. Elektronik belgeler, hızlı ve kolay işlem imkânının yanı sıra aynı zamanda merkez ofisin daha sistematik bir şekilde denetleme yapabilmesine de olanak tanımaktadır. Yapılan tüm işlemlerin anında merkeze iletilmesi sayesinde sahadaki işlemleri kontrol edebilmek her zaman çok daha kolay olacaktır.
Elektronik belgelere geçiş zorunluluğu, saha satış hizmeti veren firmaların etkili ve kaliteli bir programa olan ihtiyacını da beraberinde getirmektedir. Saha satış programları sayesinde sahada yapılan işlemlerde oluşabilecek tüm hatalar minimum seviyeye indirilebilmektedir. Plasiyerler yalnızca el terminalleri ya da mobil cihazları tüm işlerini halledebilmektedir. Tüm bu imkanlar da, çalışanların yüksek bir performansa sahip olmalarına olanak tanımaktadır.