Satış odaklı işletmeler başta olmak üzere tüm işletmeler için müşteri olan iletişim düşünüldüğünden çok daha önemlidir. Mutlu bir müşteri, satış sürecinin daha hızlı olmasını sağlar. Bu nedenle de işletmeler için müşteri ile doğru iletişim kurabilmek, ilk önceliklerden biridir. Peki, müşteri ile doğru iletişim nasıl kurulur? Gelin, bu sorunun yanıtlarına birlikte bakalım.
İşletmeler için satış rakamlarının yüksek olması, hiç şüphesiz ki son derece önemlidir. Satış rakamlarının artan bir ivmeyle devam edebilmesi için müşteri ile doğru iletişim kurabilmek gerekir. İşletmeler için aslında çok önemli olan fakat pek de önem verilmeyen bir konu olsa da, müşteri ile doğru iletişim kurabilmek satış rakamları ile doğrudan ilgidir.
Müşteri ile Doğru İletişim Kurabilmenin Yolları
Müşterilerinizin sadık birer müşteriye dönüşebilmesi ve memnuniyetlerini en yüksek seviyede kalabilmesi için birtakım yolları izlemeniz gerekmektedir. Bu yollar ise şu şekildedir;
- Müşterileriniz ile düzenli olarak iletişime geçmek, onların kendilerini değerli ve önemli hissetmelerini sağlar. Yapılan birçok araştırma, bir müşterinin bir markaya güvenebilmesi için o markayı en az 7 kere görmüş olması gerektiğini ortaya çıkarmıştır. Bu doğrultuda, yüz yüze olmasa bile mail ya da telefon ile de olsa muhakkak müşterileriniz ile iletişim kurmalısınız.
- Var olan sabit müşterilerinize sürekli olarak satış ile ilgili bilgiler verip aramalar yapmayın. Onlara özel kampanyalar ya da ayrıcalıklar sunarak kendinizi sık sık hatırlatın fakat asıl amacınızın satış olduğunu belli etmeyin. Böylelikle markanız ile müşteri arasında bir samimi bağ oluşacaktır ve müşteriler bu bağı kurdukları markalardan kolay kolay vazgeçmezler.
- Müşterilerinizin sunmuş olduğunuz ürün ya da hizmetiniz ile ilgili herhangi bir sorun yaşamalarında her zaman onlara destek vermeye çalışın. Özellikle satış sonrası destek konusunda müşterilerine tam hizmet veren markalar, müşteriler tarafından çok daha fazla tercih edilirler.
Yukarıda yer alan doğru müşteri ilişkileri yolları, en genel ifadelere dayanmaktadır. Bu yollar, markanız stratejilerine göre genişletilebilir. Bu noktada müşterileriniz ile sürekli iletişimde kalmak, onların alışveriş alışkanlıklarını incelemek ve sürekli olarak analiz yapmak oldukça önemlidir. Böylelikle sadık müşterilere sahip olurken, zaman içerisinde potansiyel müşterilere ulaşma gücünüz de git gide artacaktır.