Sahada Müşteri Yönetimi Yapmak
Müşteri yönetimi, bir firmanın başarı merdivenlerini çıkarken kullandığı en önemli basamaklardan biridir. Çünkü memnun müşteri aynı zamanda sadakatli bir müşteridir. Bir firmaya sadakatle bağlı olan bir müşteri, alışveriş yaparken tercihini her zaman o firmadan yana kullanır. Birbiriyle bağlantılı olan bu durumda, firmanın müşteri yönetimi yapabilmesinin payı oldukça büyüktür. Özellikle sahada müşteri yönetimi yapmak, merkez ofiste olduğu kadar sahadaki müşterilerin memnuniyetini ve sadakatini arttırmada oldukça etkilidir.
Sahada Müşteri Yönetimi Nasıl Yapılır?
Bir firmanın müşterileri ile olan ilişkilerini kontrol etmek için uzun uğraşlar vermesi gerekir. Özellikle çok bayili olan firmalar için bu durum ekstra zaman ve maliyet anlamına gelmektedir. Müşteri yönteminde kontrol alt yapısının sağlanması ve müşteri ilişkilerinin analiz edilebilmesi için kaliteli bir saha satış programının kullanılması önerilmektedir. Çünkü bir saha satış programı ile birlikte yalnızca merkez ofisteyken değil aynı zamanda sahadayken de müşteri yönetimi oldukça kolay bir şekilde yapılabilmektedir.
Sahada müşteri yönetimi yapabilmek için geliştirilen programlar, sahadaki plasiyerin hızlı bir şekilde müşteri analizi yapabilmesine olanak tanır. Her bir müşteri için özel olarak tasarlanan müşteri bilgi ekranları sayesinde müşteri ile ilgili her türlü detay anında görüntülenebilmektedir. Ayrıca sahada işlem yaparken gerekli görülmesi halinde müşteriler ile tüm notlar da bu programlar aracılığı ile alınabilmektedir. Sahada müşteri ziyaretleri yapmadan önce müşteri hakkında kapsamlı ve detaylı bilgiler toplamak oldukça etkili olmaktadır. Çünkü bu durum, müşterilerin kendilerini önemli hissetmelerinde oldukça önemlidir.
Bir beklenti ya da ihtiyaç içerisinde olan müşterinin bu beklentisi, doğru hamleler ile satışa çevrilebilmektedir. Müşterinin bir ürün ya da hizmete olan ihtiyacını ise, o müşteri hakkında daha önce toplanan bilgiler ile belirlenebilmektedir. Bütün bunların yanı sıra, daha öncesinde toplanan müşterinin ödeme alışkanlıkları gibi bilgiler ile birlikte müşteri risk analizinin yapılması da kolaylaşmaktadır. Belirlenen müşteri risk limitleri sayesinde yapılan satışlar çok daha kontrollü bir şekilde olurken aynı zamanda ileri dönemlerde yaşanabilecek tahsilat sorunlarının da önüne geçilmiş olunur.
Müşterinin bir firma ile iletişime geçtiği ilk dakikadan itibaren yaptığı tüm hareketlere yönelik rapor oluşturmak, saha satış programları ile oldukça kolay bir şekilde yapılabilmektedir. Oluşturulan bu raporlar sayesinde bir sonraki müşteri hamlesi çok daha net bir şekilde tahmin edilebilir ve böylelikle firmanın satış rakamları günden güne artış göstermeye devam edebilir.