Soğuk Satış Nedir?
Uzaktan yürütülebilen bir satış sistemi olan soğuk satış, işletmeler tarafından sıkça kullanılan bir satış tekniğidir. Bu sistemde plasiyerler açısından önemli olan müşterilerin ihtiyaçlarının doğru şekilde kavranması ve bu bilgiler ışığında en iyi şekilde hareket edilmesidir. Doğru bir rut planı doğrultusunda müşteri odaklı olarak çalışan saha satış elemanlarının yapmış olduğu bir satış yöntemi olarak da tanımlanabilir. Bu satış yönteminde ürünler müşteriye anında teslim edilmiyor. Tüm siparişler müşteri ihtiyaçları doğrultusunda en iyi şekilde hazırlanıyor. Ancak burada satıcı açısından asıl önemli olan müşterinin ihtiyaçlarının en doğru şekilde kavranması ve buna göre hizmet sunumu yapılabilmesidir.
Soğuk Satışın Müşteri Açısından Önemi
Soğuk satış yönteminin müşteri bakımından önemi ise kendi ihtiyaçlarının satıcı tarafından doğru şekilde algılanarak buna uygun şekilde çözümler üretilebilmesidir. Bu açıdan soğuk satış her zaman için sıcak satıştan farklı özellikler göstermektedir. Sıcak satış sırasında tüm istekler işletme stoklarında bulundurulurken soğuk satış sisteminde durum biraz daha farklıdır. Soğuk satış sistemin de müşterinin siparişi üzerine bir üretim ve satış gerçekleştiriliyor.
Soğuk Satışın Sunduğu Avantajlar
Ürünlerin fiyatlandırılması ya da müşteri ıskontoları gibi konular pazarlama çalışmaları altında daha rahat bir şekilde izlenebiliyor. Aynı zamanda soğuk satış sırasında satıcı müşteri ile fiyat pazarlığı konusunda çok fazla detaya girmek zorunda değildir. Bu sistemde kurumsal fiyatlar ve kararlar geçerlidir. Bununla birlikte soğuk satış ile tahsilâtlar daha kolay bir şekilde yapılabiliyor. Aynı zamanda bu satış modeli gün içerisinde satış elemanının daha fazla müşteri ile görüşebilmesine olanak sağlıyor. Telefon, mail ya da mesaj ile müşteriye ulaşarak ürünlerin tanıtımını gerçekleştirebiliyorlar. Günlük görüşme planına alınan müşteri kitlesine ulaşmak firmalar açısından önemli bir kolaylık oluyor.